greeting

October 9, 2012

Kehidupan Baru Di Arau ( cerita hantu)

Assalamualaikum..
haa...post kali ni nak citer pasal hantu sikit.. hehe.. Semalam pada pukul 1a.m sedang aku n 3 org lagi housemates aku duk lepak2 depan tv sambil tengok rancangan "Tanyalah Ustaz" tibe2 housemate aku Pidot mngutarakan soalan kepada Wan(roommate aku).

Pidot : Eh haritu hang kene tindih ea??
Wan  : Aha.. smua dah tau da pasal tu.

Aku pon menyampuk...

Aku : yeke Wan?? Bile hang kene? Aku xtau pon.
Wan : Time hang dgr org mandi kul 3 pg tu la..
Pidot : Hari sabtu baru ni aku kene tindih jugak.. 3 round tu. terkunci mulut n bdn aku.. dlm ht aku bce Ayat     Kursi baru hilang.

sorang lagi housemate aku menyampuk..

Ejat : Jat pon keno jugok baru ni.
Aku : Amboi.. aku je xkene lagi ni.. haha..

Then bermula la cerita2 misteri..

Pidot : Hang tau x hari Isnin malam baru ni kul 2 lbih aku duk wat assgnmnt kat dpn tv, aku bukak la pintu depan bg angin masuk, time nak tdoq aku p ttup pintu.. elok2 nak ttup pintu mcm ade bayang masuk zuppp terus hilang.

Aku : Ohhh.. mlm tu la aku sakit kpale giler2 smpi dah xpikir gelap da aku terus kluar cari ubat.. ade jgak la merasa sumthing dok molek.

Wan : Tula... kawan2 aku duk ty aku, aku duk mane.. bile aku ckp Tmn Ria masing2 ckp tmn perumahan ni berhantu.. memang xkan msok kwsn ni mlm2.

Aku : boleh jd jgak.. sebab ade mok cik sni bg tau simpang nak msok ke tmn perumahan ni mmg spot org mati excident..

Ejat : Xpola.. Khamis mlm ni pas smyng Isyak Jemaah( mcm biase) kite wat bce yaasin..

Aku : Boleh je.. kite pon xde wat gapo2 time msok umah ni. Azan pnjuru pon dok wat lg.

Pidot : Aha, nnt kite wat. bukan apa..kite baru duk sini kan.. elok jgak wat.. wat kite2 je.

Wan duk cter psl hantu yg die rajin jmpe dlm kwsn UiTM tu plak.. haha.

Aku : Ok dah2 stop cter psl hantu ni.. jom msok tdo..

Haa..begitulah ceritanye.. Nak kate takot adela jugak..sebab bermain dengan alam ghaib ni kan..
tapi xpela. Harap plan nak bce Yaasin rmi2 tu menjadi. bukan sbb takot, tp kemestian bile masok rumah baru ni.

INSYAALLAH..
Assalamualaikum..